Et aktivt kultur- og fritidsliv i udvikling

En udadvendt og aktiv kultur-, fritids- og idrætspolitik skal medvirke til at skabe aktiviteter, oplevelser og udfordringer for alle borgere og være med til at sikre en positiv udvikling i kommunen. Den fortsatte udvikling skal vi sikre gennem samarbejde og partnerskaber lokalt, regionalt og internationalt – også i forhold til erhvervslivet.

Alle børn skal have mulighed for at møde kulturen i dens forskellige udtryksformer i form af billedkunst, drama, dans, musik og sang m.v.

I Favrskov har vi gennem en årrække arbejdet på at udvide, udvikle og forbedre vores gode idrætsfaciliteter til glæde og gavn for de aktive.

Socialdemokratiet vil:

• støtte og udvikle det frivillige engagement som vigtige elementer for kulturen og foreningslivet
  • fortsat have attraktive tilbud med billedskolerne og Musikskolen
  • fortsat give gode rammer for vores idrætsforeninger
  • sikre plads til de mere uorganiserede fritidsinteresser og aktiviteter – herunder øge mulighederne for etablering af udendørs motionsredskaber
  • udbrede kunsten i alle egne af kommunen gennem Kunstudvalget
  • fremme kendskabet og brugen af vores fantastiske natur, lokalhistorie og kulturmiljø
  • fortsætte udviklingen af vores biblioteker og kulturhuse som videns- og oplevelsesrum
  • øge kulturhusenes og forsamlingshusenes rolle som igangsættere af kulturaktiviteter så som koncerter, udstillinger og teaterforestillinger
  • have fokus på mulighederne inden for turisme, herunder lystfiskeri.